Personal- og organisasjonsavdeling
Om Personal- og organisasjonsavdelingen
legg tekst her
Personalstaben
Personal -og organisasjonssjef | Gyda Dickson | 52 85 74 36 | rom 314 |
Personalkonsulent | Marit Melhus Wik | 52 85 73 18 | rom 311 |
Personalrådgiver | Turid Sønstabø | 52 85 74 03 | rom 313 |
Seniorrådgiver | Reidar Bråtveit | 52 85 74 35 | rom 217 |
Konsulent | Lise Skår | 52 85 74 17 | rom 312 |
Kvalitetsrådgiver | Beathe andreassen | 52 85 73 58 | rom 310 |
Rådgiver digitalisering, HR | Jens Bremnes | 52 85 72 11 | rom 310 |
Lønningskontoret
Lønningskontoret har som hovedoppgave å betale ut lønn til alle ansatte i Karmøy kommune, arbeid med sykelønn/refusjoner samt ulike rapportering til offentlige instanser. Ansatte anbefales først å ta kontakt med nærmeste leder dersom det er spørsmål angående lønnsutbetalinger.
Kontaktinformasjon: Telefon: 52857220 Epost: lonn@karmoy.kommune.no
Bedriftshelsetjenesten
Karmøy kommune har egen intern bedriftshelsetjeneste (BHT) som er godkjent av Arbeidstilsynet. BHT er en fagkyndig og rådgivende tjeneste innen forebyggende HMS-arbeid. BHT skal bistå arbeidsgiver og arbeidstakere med å følge opp arbeidsmiljøet i virksomheten slik arbeidsmiljøloven krever. Alle ansatte i Karmøy kommune kan kontakte BHT.
Servicetorget
Karmøy kommune har gjennom etableringen av sitt servicetorg, lagt til rette for god tilgjengelighet og service overfor kommunens befolkning. Servicetorget skal være publikums første møte med kommunen, og har som målsetting å gi innbyggere og andre den hjelpen de trenger i sitt møte med kommuneorganisasjonen. Dette betyr enten å gi informasjon, veiledning og tjenester der og da, eller å sørge for at publikum kommer i kontakt med den fagpersonen de har behov for.
På servicetorget kan vi hjelpe deg med alle mulige spørsmål og henvendelser og har en rekke søknadsskjemaer, faktaopplysninger og tjenestebeskrivelser tilgjengelig.
Kontaktinformasjon:
Sentralbord: 52 85 75 00
Servicetorg: 52 85 75 10
Epost: servicetorg@karmoy.kommune.no
Fellesekspedisjon og kantine
Fellesekspedisjon er behjelpelig med utarbeidelse av ID-kort/adgangskort for alle ansatte i kommunen. Husk å avtale tid for utarbeidelse av ID-kort/adgangskort.
Videre har fellesekspedisjonen ansvar for anskaffelse av leasing-biler – samt drivstoffkort og forsikring av bilene. Fellesekspedisjonen har også ansvar for innkjøp av møbler, kontorrekvisita, kopipapir og konvolutter til ansatte på rådhuset. Fellesekspedisjonen kan kontaktes på telefon 958 08 184 eller per e-post: olav.eikesaas@karmoy.kommune.no
Kantina har ansvar for kantinetjenester for alle ansatte i kommunen – dette innebærer også at en kan bestille og hente kaffe og mat til møter/samlinger for ansatte/besøkende i kommunen. Kantina kontaktes på telefon 52 857201.
Ledige stillinger
Ønsker du å søke ledig stilling i Karmøy kommune. Klikk her – og du får en oversikt over ledige stillinger. Du får mer informasjon og kan søke en ledig stilling ved å klikke på den aktuell stillingen.
Nyansatt
Velkommen til Karmøy kommune!
Du er del av en stor og dynamisk organisasjon med i overkant av 3000 ansatte. Vi ønsker at du mestrer egne arbeidsoppgaver og finne din plass i det nye arbeidsfellesskapet. Vår jobb er å legge til rette for at du snarest mulig skal lære hvordan oppgavene utføres. Det er viktig for oss at du blir en del av laget, og at du opplever å være ønsket og verdsatt for den jobben du gjør. Dine kunnskaper og erfaringer vil være viktige bidrag til å videreutvikle din nye arbeidsplass.
Samfunnsoppdraget
Karmøy kommune skal være en god plass å bo. For å lykkes med dette oppdraget yter kommunen en rekke tjenester, ivaretar lovpålagt myndighetsutøvelse og bidrar til utvikling av Karmøy-samfunnet. Vårt mål er å gi sosial og helsemessig trygghet, læring og mestring – og en meningsfull og aktiv fritid for alle innbyggerne i kommunen. Din og andre medarbeideres kompetanse og innsats er den viktigste ressursen for at kommunen skal yte gode tjenester, nå sine mål og lykkes med sitt samfunnsoppdrag.
Forventinger til deg som ansatt
Ansvar, respekt og kvalitet er vårt verdigrunnlag. Jeg forventer at du utfører dine oppgaver i henhold til de krav som stilles til deg – og at dine holdninger og atferd er basert på vårt verdigrunnlag. Som ansatt skal du bidra til at kommunen lykkes med å nå sine mål og innbyggerne får gode tjenester. Jeg forventer at du er aktiv, stiller spørsmål og ber om hjelp – og at du henter informasjon om oppgavene og arbeids-fellesskapet fra leder og kolleger. Jeg forventer også at du tar ansvar for å bruke og utvikle din kompetanse i forhold til dine oppgaver – og at du er fleksibel og endringsvillig.
Forventninger til din leder
Jeg forventer at din leder er tydelig på mål og forventninger til din innsats på arbeidsplassen.
Din leder skal sørge for at du får faglig veiledning, tydelige tilbakemeldinger og tilgang til erfarne kolleger og møteplasser – som grunnlag for din læring og vekst.
Videre forventer jeg at din leder tilrettelegger for at du får bruke og utvikle din kompetanse i forhold til dine oppgaver og utfordringer.
Det gode arbeidsfellesskapet
Å utvikle og vedlikeholde et godt arbeidsfellesskap er leders og medarbeiders felles ansvar. I gode arbeidsfellesskap får ansatte ansvar, tar initiativ, samarbeider, og ønsker å gjøre hverandre gode. Det er viktig at våre ansatte deler erfaringer og kunnskap med hverandre, og at prøving og feiling utgjør en del av grunnlaget for forbedring, utvikling og nyskaping. Vi må alle arbeide målrettet for å oppnå et arbeidsfellesskap som baseres på tillit og trygghet.
Dokumenter for ansatt
Arbeidsreglement
Etiske retningslinjer
Varsling
Dokumenter for leder
Introduksjonsplan
Prøvetidsrutine
Første møte med leder
Stillingsbeskrivelse
Fadder
Visma Meg selv - lønnslipp, reiseregning, personalia, kompetanse/CV - og...
Her kan du få oversikt over dine lønnslipper – samt registrere reiseregninger, oppdatere personalia/CV, registrere fravær/ferie og søke stilling. Klikk her for å logge deg på Visma Meg selv.
Ved førstegangspålogging må du be om passord. Klikk her for å se Veileder – innlogging og bruk av Visma Meg selv. Denne veilederen gir deg informasjon om hvordan du logger deg på første gang – og hvordan du går fram for å endre personalia, lese lønnslipper, registrere fravær/ferie, supplere CV og registrere reiseregning.
Overordnede dokumenter innen personalområdet
Arbeidsgiverstrategi og kompetansestrategi
Mål for arbeidsgiverpolitikken er å utvikle moderne og attraktive arbeidsplasser. Det handler om å løse kommunens samfunnsoppdrag på en god måte og om å rekruttere, utvikle og beholde kompetente medarbeidere. Arbeidsgiverstrategien for Karmøy kommune tar utgangspunkt i visjon, verdier og felles mål for kommunen. Strategien omhandler tre prioriterte delmål som er sentrale for å videreutvikle organisasjonen. Hvert delmål konkretiseres med stikkord for hva som ligger i målet. Strategien omhandler videre behovet for å forvalte kompetanse i organisasjonen på en god måte og for å utvikle og anskaffe ny kompetanse. Det skisseres videre noen hovedgrep for kommunens satsing i inneværende periode.
Vil du vite mer om kommunens arbeidsgiver- og kompetansestrategi – se Valg for framtida 2018-2023
Medarbeiderundersøkelsen/10-FAKTOR
Medarbeiderundersøkelsen 10- faktor gjennomføres annenhvert år(partallsår)i uke 42-43.
Klikk på årshjulet for å komme til veiledere, maler og verktøy for hvordan vi arbeider med 10-FAKTOR i Karmøy kommune.
Sentraladministrasjonen: Gyda Dickson og Marit Melhus Wik